About us 01

Kilka słów o mnie

Cześć, mam na imię Hania i jestem nauczycielką języka polskiego jako obcego. Ukończyłam filologię rosyjską (Uniwersytet Wrocławski), a później wyjechałam do Krakowa i zdobyłam tytuł magistra na wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych - specjalizacja: studia eurazjatyckie (Uniwersytet Jagielloński).

Jak to się stało, że uczę języka polskiego?

Zaczęło się od Language Exchange Club Wrocław. Z przyjaciółką chciałyśmy mieć więcej praktyki z rosyjskiego (studiowałyśmy wtedy filologię rosyjską) i  stwierdziłyśmy, że taka wymiana językowa “ rosyjski za polski”, może być czymś wartościowym. Już wtedy pociągnęło mnie w kierunku nauczania i szukania lepszych sposobów na naukę języków. W czasie studiów zaczęłam udzielać korepetycji z języka polskiego osobom rosyjskojęzycznym. Filologia dała mi wiedzę dotyczącą struktury języka, stąd przełączenie się na drugi język słowiański nie było problemem. Później zaczęłam pracę w jednej ze szkół języka polskiego i tam zdobyłam sporo doświadczenia w nauczaniu grup. Był to dla mnie fascynujący czas, pełen wyzwań, ponieważ uczyłam osoby z najodleglejszych zakątków świata. Przez ten cały czas doskonaliłam warsztat nauczycielski i szukałam nowych metod nauczania.

FishKoi

Sposoby
nauczania

Lifelong learning czyli cały czas się uczę jak się uczyć i jak uczyć innych.

Na początku swojej nauczycielskiej drogi, uczyłam studentów opierając się głównie o wiodący podręcznik. Przerabialiśmy z uczniami rozdział po rozdziale, jednak szybko okazało się, że taki sposób uczenia się nie jest do końca satysfakcjonujący dla obu  stron. Zaczęłam więc poszukiwać innych metod przekazywania wiedzy i tak trafiłam na Dogme i Task based learning. Założeniem tych dwóch metod jest skupienie się na rzeczywistych potrzebach językowych studentów.  Powyższe sposoby nauki skupiają się na rozwiązywaniu zadań z życia codziennego w czasie lekcji. Ponadto kursanci mogą podsuwać własne pomysły na kolejne zajęcia, dzięki czemu uczą się rzeczy, które są dla nich interesujące czy też ważne na dany moment. Takie podejście sprawia, że student czuje się zaangażowany w proces nauki, a jak wiemy, to właśnie wewnętrzna motywacja jest dźwignią do sukcesów.

Moje zainteresowania

Przez okres liceum i studiów sporo podróżowałam autostopem po Europie. Najbardziej zafascynowały mnie kraje Europy Wschodniej, dlatego wybrałam filologię rosyjską, aby móc komunikować się podczas podróży na wschód.Ogromne wrażenie zrobił na mnie Kijów. Chyba zawsze będzie mi się kojarzyć z zapachem cerkiewnych świec i kadzideł oraz…. ze smakiem domowego kwasu. Gruzja i Armenia to kraje niesmaowicie gościnnych i towarzyskich ludzi, ze wspaniałą kuchnią i najdziwniejszą w smaku oranżadą z estragonu. Byłam również w Rosji, z którą mam niejednoznaczne skojarzenia. Mentalność, kontrasty i różnorodność etniczna fascynowały i przytłaczały jednocześnie.Przemierzyłam Syberię koleją transyberyjską oraz autostopem, a moim miejscem docelowym był Bajkał. Zawsze marzyłam o tym, żeby zobaczyć na własne oczy to jezioro. Magii i tajemniczości temu miejscu dodawała obecność szamanizmu oraz wszechobecny kult świętych strumyków z ozdrowieńczą wodą, zagajników i pagórków związanych z wielkimi szamanami Buriacji.

Od jakiegoś czasu nie jeżdżę już tak daleko, a moją ciekawość światem realizuję ucząc polskiego obcokrajowców. Każdy uczeń to indywidualne historia. Jestem ogromnie wdzięczna za to, że mogę pomagać kursantom wyrażać siebie, ich zainteresowania i to co dla nich  ważne w języku polskim. 

Moje inne “hobby”, to tak naprawdę zwykłe życie. Bardzo lubię jeść duże i sycące śniadania. W drodze do pracy uwielbiam słuchać Eckharta Tolle czy Krishnamurtiego. Wieczorem, żeby się wyciszyć przed snem często spaceruję i robię zdjęcia telefonem. W weekend najchętniej jadę do lasu. Uwielbiam przemierzać leśne drogi rowerem lub pieszo, niezwykle mnie to regeneruje i dodaje motywacji do działania na kolejny tydzień.

IMG-9332

Kogo szukamy?

Sprawdź aktualne oferty pracy